Page content

Boekreview van Urban Jungle - Living and styling with plants

Hier word ik blij van! Urban Jungle, een tof boek over wonen en stylen met planten. Misschien is het je opgevallen dat er tegenwoordig veel meer met planten gewerkt wordt. Je ziet ze veel in winkels als decoratie en er zijn steeds meer winkels (buitenom bloemenwinkels en tuincentra's) die planten verkopen. Ik denk dat een gemiddeld huishouden ook veel meer planten in huis heeft dan een jaar of 5 geleden! Een prachtige ontwikkeling, vind ik. Planten in je interieur hebben zoveel voordelen. Zo zijn ze heel goed voor de luchtzuivering, werken ze ontspannend en zijn dus goed voor de algehele gezondheid van jou en je gezin!

Sommige zeggen dat al die planten een trend zijn, misschien is dat even zo omdat ze vrij snel veel aandacht krijgen. Toch denk ik dat planten over het algemeen geen trend zijn maar horen bij een nieuwe bewustere levensstijl. Mensen leren ze weer opnieuw waarderen en ervaren dat planten helemaal niet moeilijk zijn. Helemaal niet wanneer ze in de routine zitten. In principe net als huisdieren hebben ze een beetje verzorging nodig en heb je er verder alleen maar plezier van. En als ze een keertje dood gaan, koop je toch gewoon weer eens een nieuwe 🙂

Urban Jungle

Dit boek, gemaakt door de initiatiefnemers van Urban Jungle Bloggers, geeft je een kijkje in het leven van een aantal gezinnen in europa. Deze mensen hebben meer planten in huis als een gemiddeld huishouden en is erg leuk om te lezen hoe zij het leven met hun planten ervaren. Ook staan er handige tips in over een aantal (de meest populaire) planten en leuke DIY ideeën!

Dit boek inspireert mij zelfs om nog weer anders en meer met mn plantjes bezig te zijn. We hebben 15 planten in de huiskamer staan en in totaal en 28 in ons hele huis. Dat is al behoorlijk wat maar eigenlijk wil ik er meer 🙂 zeker na het lezen van zo'n leuk boek over planten!

Het boek is geschreven in Engels en hier te verkrijgen! O en even for the record, ik vind het echt een tof boek er verdien niets met deze link!

urban-jungle-1urban-jungle-4 urban-jungle-3

Nelleke
Nelleke Bontje is het creatieve brein achter Floralist.nl. Als Floral Designer reist ze veel, maakt van alles mee in bloemschikwonderland en heeft heel veel inspiratie te delen. Haar doel is zoveel mogelijk mensen te inspireren het leven mooier te maken met de geschenken van moeder natuur: Bloemen en planten.